Promovierende (assoziiert)

René Lang

René Lang forscht als Research Master im Feld der Game Studies. In seiner Masterthesis wird er unter der Perspektive einer intersektionalen Repräsentationskritik ausgewählte Computerspiele analysieren. Hinterfragt wird, inwieweit narrative, ludische sowie audiovisuelle Ästhetiken von Computerspielen Identifikationsprozesse des An- und Ausschließens initiieren. Von 2015 bis 2019 studierte René Lang Kulturwissenschaft (B.A.) in Koblenz. In seiner Bachelorthesis untersuchte er Dokumentationen zur One Belt, One Road-Initiative auf multimodales Framing, das China als Bedrohung inszeniert. Die Thesis wurde vom Fachbereich 2 der Universität Koblenz-Landau als herausragende Arbeit gewürdigt. Seit 2019 absolviert er sein Masterstudium im Fach Medienkulturwissenschaft an der Universität zu Köln. Zudem nahm er am Research Master-Programm der a.r.t.e.s. Graduate School for the Humanities Cologne teil. Zwischen 2017 bis 2019 war er als studentische Hilfskraft am Institut für Kulturwissenschaft tätig.

René Lang is a Research Master in the field of Game Studies. In his master's thesis, he will analyze selected computer games from the perspective of an intersectional critique of representation. He will examine the extent to which narrative, ludic, and audiovisual aesthetics of computer games initiate identification processes of connecting and exclusion. René Lang studied Kulturwissenschaft (B.A.) in Koblenz from 2015–2019. In his bachelor thesis, he examined documentaries on the One Belt, One Road initiative for multimodal framing, which portrays China as a threat. The thesis was recognized as outstanding work by the Faculty 2 of the University of Koblenz-Landau. Since 2019, he is doing his Master's degree in Medienkulturwissenschaft at the University of Cologne. He also participated in the Research Master Program at the a.r.t.e.s. Graduate School for the Humanities Cologne. Between 2017–2019, he worked as a student assistant at the Institut für Kulturwissenschaft.

Kontakt

re.lang94@gmail.com